לפני כעשור עבדתי כמעצבת בסטודיו לעבודות דפוס, חוץ ממני עבדה מעצבת נוספת ושתינו עבדנו שם לסרוגין במהלך השבוע. יצא שלא מעט פעמים היינו צריכות להמשיך עבודות אחת של השנייה ולעיתים מצאתי את עצמי נוטשת את הקובץ שהיא כבר התחילה ופותחת קובץ חדש. לפעמים להמשיך עבודה של מישהו אחר זה מסובך יותר מלהתחיל משהו מחדש.
אבל לא תמיד יש את הפריווילגיה של להתחיל מהתחלה, לפעמים אפילו כשמדובר על בניית מותג חדש.
כשמעצבים מותגי-בת ותתי מותגים שמשויכים למותגים קיימים, כבר יש איזשהו בסיס עיצובי ושפה קיימת שצריך להשתלב בתוכה.
זה בדיוק מה שהיה כשעיצבתי את מותג מוצרי הקוסמטיקה “מילקאמל”.
לפני כמה שנים פנו אליי כדי לעצב ליין מוצרים חדש – סדרת מוצרי קוסמטיקה לגוף המבוססים על חלב נאקות. לחברה שפנתה אליי כבר היה מותג מוצרי נאקות שנקרא קאמל לוקסורי והתמקד בעיקר במוצרי טיפוח לפנים, מכל מיני סיבות הם החליטו להקים מותג נוסף שבו יהיו בעיקר מוצרי גוף.
האתגר היה לעצב מותג עם נראות שונה מהקיים אבל שיוכל לשבת יחד על אותו מדף, להיות חלק מאותו הקטלוג ובאופן כללי להשתלב איתו מבחינה ויזואלית.
הרעיון היה לייצר משהו שונה שיחלוק קווים משותפים עם הקיים.
העיצוב של המוצרים הקיימים נראה כך:

פלטת הצבעים התמקדה בגווני חום-לבן-זהב, הלוגו היה מורכב מאלמנטים של עיגול וגמל והקו העיצובי היה מאוד נקי ומינימליסטי.
החלטתי להישאר על אותה פלטת צבעים ולשמור על האלמנטים של הגמל והעיגול בלוגו. אחרי כמה סקיצות התקבענו על הלוגו של המותג החדש.

הלוגו שונה וייחודי לסדרה הזו אבל עדיין מתקשר מבחינה צורנית וצבעונית עם הסדרה הקיימת.
הקווים של הלוגו החדש רכים ומעוגלים יותר, הזרימה הרבה יותר נשית וקוסמטית כיאה למוצרי טיפוח לגוף בניגוד לליין מוצרי הפנים ששם השפה יותר ישרה וטיפולית.
הקווים המעוגלים והזורמים המשיכו גם לאריזות, שם שמרתי על הפלטה של חום-זהב ובמקום הלבן הסטרילי והטיפולי הוספתי גוונים נוספים של חום ליצירת עומק.


התוצאה היא סדרה חדשה שעומדת בפני עצמה ולה שפה גרפית ולוגו הייחודיים לה ומספרים סיפור רך, נשי וקוסמטי יותר מאשר הסדרה הקיימת ועדיין שני המותגים מתפקדים נפלא יחד כפי שניתן לראות בקטלוג המשותף שעיצבתי להם.
