Home » blog » מהם סוגי הלוגו השונים (ואיזה מהם מתאים לכם)?

מהם סוגי הלוגו השונים (ואיזה מהם מתאים לכם)?

מאת: קרן -שמש כהן

אחד הדברים שצריך לקחת בחשבון כשמחליטים לעצב לוגו לעסק זה איזה סוג של לוגו אתם צריכים/רוצים?
יש הרבה מאוד תתי סוגים של לוגו אבל ניתן לקבץ אותם ל-3 קטגוריות מרכזיות:

לוגוטייפ

הסוג הראשון הוא לוגו טיפוגרפי. זה בעצם לוגו שבנוי מאותיות שם המותג, זה יכול להיות ראשי תיבות או שם המותג המלא.
לוגואים כאלה יהיו לרוב פשוטים ומינימליסטיים ולכן כל החלטה עיצובית מקבלת משקל גדול, החל מבחירת או יצירת הפונט וכלה בריווחים וצבעוניות. בלוגואים מהסוג הזה גם חשוב מאוד שהביצוע יהיה מדויק כי יש מעט מאוד אלמנטים שניתן להסתתר מאחוריהם.

למי מתאימים לוגואים מהסוג הזה?

מותגים פרסונליים שמתבססים על שם של בן אדם.

מותגים שיש להם שם חזק וקליט, התרומה במקרה הזה תהיה הדדית, הלוגו יתרום לזכירות שם המותג ושם המותג יתרום לזכירות הלוגו.

עסקים שרוצים להטמיע את שם המותג.

עסקים שנוהגים להשתמש בראשי תיבות כשם העסק (עורכי דין למשל)

לוגוטייפ מפורסמים: קוקה קולה, גוגל, IBM

סמל לוגו

סמל לוגו (שנקרא לעיתים גם לוגו מארק) הוא לוגו שמושתת על אייקון שמלווה את המותג. האייקון יכול להיות משהו פיזי שמתקשר לתחום העיסוק של המותג, סמל שבנוי מאחת או יותר מאותיות השם או אפילו משהו אבסטרקטי אווירתי. 

לוגואים כאלה יכולים להיות מאוד זכירים, השימוש שלהם בפורמטים שונים יהיה נוח בגלל שניתן לנתק את שם המותג מהסמל ועדיין לקבל זיהוי למותג (בעיקר במותגים חזקים וותיקים). יתרון נוסף הוא שבסמלים קל יותר להעביר ערכים או משמעות.

חשוב לשים לב ל-2 דברים:

אם משתמשים בסמל שמקושר לתחום העיסוק של העסק/מותג זה עלול להגביל בעתיד אם יהיה שינוי או התפתחות בעסק לתחומים נוספים.
כדאי שהסמל ישוטח ויפושט ככל הניתן ולא יכיל הרבה פרטים כדי שיעבוד גם בקנה מידה קטן וכדי שיהיה מספיק אייקוני וזכיר.

למי מתאימים לוגואים כאלה?

מותגים שהערך והרעיון שמאחורי המותג חשוב יותר מהשם שלו

מותגים עם שמות ארוכים

מותגים גלובליים שלא רוצים להיות מוגבלים בשפה

סמלי לוגו מפורסמים: אפל, נייק, מקדונלדס.

לוגו משולב

הסוג השלישי הוא שילוב של השניים הקודמים, לא מדובר כאן על סמל לוגו שלצידו/תחתיו נמצא שם המותג אלא על שילוב של שם המותג עם סמל בצורה שאינה ניתנת להפרדה. (לעיתים ניתן לגזור סמל לוגו עצמאי שיהווה גרסה מקוצרת ללוגו המלא). זה יכול היות משחק של אחת מאותיות שם המותג והפיכה שלו לסמל עם משמעות כלשהי, זה יכול להיות איזשהו סמל ברור שמשתלב עם שם המותג, זה יכול להיות של תג שמשלב בתוכו את שם המותג וכו’
לוגואים מהסוג הזה נוטים להיות מאוד זכירים מכיוון שהם מקשרים בין הסמל לשם המותג בצורה הברורה ביותר. הם גם יכולים להיות מאוד ורסטיליים אם ניתן ליצור גרסאות מקוצרות ללוגו או גרסאות שמכילות רק את הסמל.
חשוב לוודא שזה לא יראה מצועצע מידי ושהקומפוזיציה המובנית שלו לא תגביל את השימושים בו יותר מידי.

למי מתאימים לוגואים כאלה?

מותגים שרוצים לוגו ייחודי מאוד (השילוב בין השם הספציפי שלהם לסמל שלהם יהיה בדרך כלל ייחודי להם)

עסקים בתחומי המזון והשקאות שרוצים לייצר תווית מזוהה (מדובר על לוגו מסוג תג בדרך כלל)

מותגים שפונים לילדים או לכל המשפחה ורוצים לייצר משהו שישמש כסוג של קמע למותג

דוגמאות מפורסמות ללוגואים משולבים: בורגר קינג, סטארבאקס, אמאזון.

בסופו של דבר זה גם עניין של העדפה וסגנון, אם אין סיבה ברורה למה לבחור או להמנע מאחד הסוגים אני מאמינה שאפשר לבחור בכל סוג ולייצר לוגו טוב ונכון למותג.

אז מה ההעדפה שלכם?