Home » blog » מיתוג מחדש לחברת הקוסמטיקה HB

מיתוג מחדש לחברת הקוסמטיקה HB

מאת: קרן -שמש כהן

האריזות כבר על המדף, הקטלוגים כבר בדרך לדפוס וזה הזמן להציג את המיתוג עליו עבדנו בשנה האחרונה.
הלת’ אנד ביוטי (HB) הינה חברת קוסמטיקה הפעילה מזה 13 שנה.
החברה מוכרת מוצרי קוסמטיקה מגוונים המועשרים במינרלים מים המלח במעל 50 מדינות ברחבי העולם.
כשניגשנו לעצב מחדש את הזהות והמוצרים של החברה, שמנו לב שלמרות גודל החברה והיקף המכירות שלה אין מודעות רבה למותג ולשם שלו, בחנו את הסיבות לכך ואלו המסקנות אליהן הגענו:
1. שם החברה HEALTH & BEAUTY לא ייחודי ויש עוד עסקים/שירותים נוספים עם השם הזה.
2. לוגו החברה הקודם :
• עמוס ולא ברור, לא ניתן להבין ממנו מה בדיוק שם המותג (HEALTH & BEAUTY? H&B?)
• אין היררכיה הגיונית במבנה שלו. שם החברה מופיע ב2 וריאציות וגודל שורת משנה זהה לשם.
• הוא נראה גנרי ודומה למספר לוגואים נוספים בתחום.
3. בעיצוב המוצרים (בעיקר במוצרי הדגל) היה פס עם תמונות ים המלח ועליו המילה SPA. האלמנט הזה גנב את הפוקוס מהלוגו והפך להיות החלק הדומיננטי ביותר כך שאנשים רבים היו בטוחים ששם המותג הוא SPA.


בשלב ראשון עיצבנו לוגו חדש לחברה הכלל מעבר לשם קצר ברור וקליט – HB במקום H&B HEALTH & BEAUTY. הלוגו מציב את שם המותג בחזית באופן ברור ונראה ייחודי ומודרני יותר מהקודם כדי לתרום לזהות מותג ברורה.

הלוגו הישן מול החדש

בשלב שני, ביצענו מתיחת פנים קלה למוצרי הפנים המזוהים עם החברה שכללו החלפה ללוגו החדש, מחיקת המילה SPA ממוצרי החברה כדי למנוע בלבול ועדכון פונטים לנראות פחות מיושנת. השינויים שנעשו בשלב זה לא היו דרסטיים כדי לבצע מעבר הדרגתי בין הנראות הישנה לחדשה.

שינויים ראשוניים למעבר הדרגתי

בהמשך הגדרנו ערכים ברורים לחברה:
פונקציונלי: קוסמטיקה פונקציונלית-טיפולית
נגיש: מחיר נגיש מתוך אמונה שקוסמטיקה טובה צריכה להיות זמינה לכולם
מגוון: מגוון רחב של פתרונות ומוצרים לכל סוגי העור וכל הגילאים
שילוב מנצח: שילוב של מרכיבים צמחיים/שמנים עם מינרלים מים המלח.

שאר מוצרי החברה עוצבו בנראות נקייה ובקו אחיד ומזוהה והנראות השיווקית של החברה מעבירה כעת את הערכים אותם הגדרנו ע”י שפה גרפית המדגישה שילוב ופונקציונליות.